Søg på bloggen

mandag, juli 09, 2012

Spaghetti with garlic, lemon & basil

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Et par dage før jeg tog på Roskilde, lavede jeg denne simple ret til aftensmad, som simpelthen bare så lækker og frisk - og ikke mindst nem (og så var der jo også frokost til dagen efter). Jeg spiste den bare plain, som I kan se på billedet, men hvis min kæreste havde spist med havde jeg sandsynligvis lavede nogle kyllingefrikadeller til. 

2 personer:

250 gram spaghetti
2-3 fed hvidløg
1 tørret chili
Frisk basilikum
Citronsaft fra en halv citron
Citronskal fra en halv citron
1/2 dl god olivenolie
Frisk parmesan ost
3-4 spsk friskhakket, bredbladet persille
Salt, peber

1) Kog spaghettien al dente og gem ca 1/2 dl af kogevandet.

2) Hak chili og hvidløg og brun det på panden i lidt olivenolie.

3) Bland citronsaft, revet citronskal, hakket basilikum, olivenolie og revet parmesan i en lille skål.

4) Hæld spaghettien samt kogevandet over på panden med chili og hvidløg, og tilsæt citron/parmesan blandingen. Vend det godt, tilsæt hakket persille og smag til med salt og peber.

5) Servér straks og anret med ekstra parmesan og frisk basilikum på toppen :-)

Ingen kommentarer:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...