Søg på bloggen

tirsdag, januar 31, 2012

Papirklip

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Tidligere idag kiggede jeg i nogle af de bøger, som jeg fik af min mor efter hun havde tømt loftet i deres gamle hus, da de var ved at flytte. Jeg fik nemlig lov at få nogle af dem med hjem, da jeg synes det er så hyggeligt med en blandning af gamle og nye bøger. Der var blandt andet nogle gamle børne- og eventyrsbøger, og i én af dem fandt jeg dette fine papirklip.

Det er én af de mange, som min oldefar engang selv lavede. Han var sådan en kreativ mand, som kunne klippe et helt eventyr frem. Min mor har en hel mappe fyldt med hans papirsklip, og de er simpelthen så fine. 

Da jeg var mindre, var min kusine og mig en gang i mellem hjemme og besøge mine oldeforældre, og dér prøvede min oldefar altid at lære os at klippe ligesom ham. Vi kiggede og betragtede ihærdigt, hvordan han kunne klippe de mindste detaljer på et juletræ eller hele H.C. Andersens eventyr så let som ingenting, og fortalte os at vi sagtens kunne lære at gøre det samme. Lad mig sige det på den her måde. Der har vidst aldrig været nogle af mine papirsklip, som har været værd at gemme ;-)

4 kommentarer:

Katrine Espersen sagde ...

Ej hvor fedt, det kunne sikkert være meget flot at putte hans papirklip i sorte rammer ^^ ? De super flotte. Flot stor header du også har dig, FØLGER DIG! :D

Katrine blog//katrineespersen.blogspot.com
- Kig gerne forbi, har en giveaway igang du kan deltage i ;)?

Melanie D. sagde ...

Ja, det var da en rigtig god ide - må helt sikkert kigge min mors mappe igennem og finde den 'rigtige' :-)

Og mange tak! Er glad for du følger mig blog :-)
Har netop kommenteret på din fine blog, at jeg også følger dig nu!

Katrine Espersen sagde ...

Jo, selv tak! Tak for kommentaren, her er et svar på dit spørgsmål: Det en skrifttype der hedder Please Show Me Love DEMO, du kan finde den på google > 1001 free fonts, tror jeg at jeg fandt den - Hvis du har brug for hjælp til at få den 'installeret' skriver du bare ;)

Katrine blog

Melanie D. sagde ...

Mange tak for hjælpen, Katrine! Jeg var nemlig blevet bedt om at lave en header til en af mine veninder, som også har en blog, og ledte lige efter den 'rigtige' skrifttype til hende. Hæhæh. :-)

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...