Søg på bloggen

tirsdag, september 27, 2011

Poulet, champignons et persil

Igår havde jeg fri og lavede nærmest ingenting. Fik vasket mit tøj og malet på et nyt maleri, men ellers nød jeg virkelig endelig at slappe af. Om aftenen kastede jeg mig dog ud i at lave lidt mere spændende aftensmad (end rugbrødsmadder) nu jeg endelig havde tid.

Det blev en virkelig vellykket ret med spaghetti avec kylling, masser af svampe, forårsløg og frisk persille. Super lækkert og så var også en nem ret. Jeg kunne sagtens finde på at lave en aften efter arbejde. Egentlig ville jeg ha' brugt frisk båndpasta, men da jeg ikke havde noget liggende blev det altså almindelig spaghetti (og ikke engang fuldkorn uha uha).

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Spaghetti/kylling/svampe/persille-mix til 2 pers:

  • 500 g kyllingefilet
  • 250 g pasta (gerne frisk)
  • 250 g svampemix
  • 1 bundt forårsløg
  • 1 stort alm. løg
  • 5 dl hønseboullion 
  • 250 madlavningsfløde
  • 1 bundt frisk persille
  • Peber, havsalt
1) Skær kyllingefileterne i mindre stykker. Hak forårsløg, løg & svampene. Svits det hele i en stor gryde og kom derefter boullion og fløden i. Lad det simre i ca. 10 min. Kog pastaen imens
2) Bland derefter pasta og frisk (hakket) persille i retten og lade den simre 5-10 min. endnu.
3) Voila et manger. Kom gerne masser af frisk persille ovenpå og krydr med peber og havsalt.

2 kommentarer:

Cæcilie Sofie sagde ...

Hvor ser det bare lækkert ud! Mums.

God aften.

Vh. Cæcilie Sofie
http://somethingsalt.com

melanie d. sagde ...

Mange tak! :-)

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...