Søg på bloggen

onsdag, september 14, 2011

Desperate Housewives - the cookbook

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Hvis du er ligeså vild med Desperate Housewives som jeg er, vil du med garanti synes at den her kogebog er noget af det mest fantastiske! Jeg er helt vild med den. Det var faktisk min kæreste som fik den af nogle venner i en lidt for sjov 'housewarming gave', men som jeg selvfølgelig blev meget begejstret over at se, og derfor synes A, at jeg skulle ha' den. Sød type. Jeg regnede faktisk med at den skulle forestille at være magen til dén kogebog, som Bree selv udgiver i serien, men det var det sjovt nok ikke (er der egentlig nogen som ved, om man kan få dén bog??). 

Bogen indeholder derimod opskrifter fra hver af de 4 hovedpersoner (Bree, Susan, Lynette & Gabrielle hvis nogle skulle være i tvivl hæhæh) som appellerer til deres personligheder. Dvs, halvdelen af bogen er selvfølgelig fyldt med Bree's opskrifter da hun jo elsker at lave mad. Susan (som ikke kan lave mad) har flest opskrifter på margarita's & hurtige snacks og hos Lynette er der masser af børnevenlige retter (og lidt forførende hæhæh).

Man kan også læse deres indkøbsliste, som f.eks. hos Gaby var skrevet til deres tidligere maid, Xaio-Mei, (ja, jeg ved alt) da hun selvfølgelig ikke selv handler ind. Desuden er der også en masse uddrag af nogle af replikkerne/dialogerne som er ret underholdende. Ligeledes er der også opskrifter fra nogle af de andre karakterer som Edie og Mike. 

Det er virkelig en sjov kogebog af have, da jeg ligeså tit sidder og læser de forskellige uddrag af replikker samt kan bruge opskrifter både når jeg er alene og laver nemt mad, og når jeg skal finde opskrifter til når der kommer gæster. Jeg kan klart anbefale bogen!

8 kommentarer:

Anne H. sagde ...

hvor genialt! den lyder jo som skrevet til mig :) ved du tilfældigvis hvor den kan købes?

Emma sagde ...

Ih, den har jeg også, og jeg er så glad for den! Jeg ønskede mig den faktisk i lang tid, men den var bare udsolgt OVER ALT - et sted fik jeg også at vide, at den var udsolgt hos forlaget..
For et par måneder siden fandt jeg den så i Bog & Idé, endda på tilbud, og ihh hvor blev jeg glad :D

melanie d. sagde ...

@anne h: Hæhæh, sådan har jeg det også! Nu var det jo faktisk min kæreste som fik den (som en joke) men jeg ved, at ham som købte den, købte den i en lille boghandel han arbejder i (i kastrup) og på det tidspunkt (januar) sagde der stadig var flere.

@emma: Ej - den er virkelig også god! Er SÅ glad for jeg fik den, den er så hyggelig. Men kunne godt forestille mig at den var svær at få fat i! Men godt du fik den ;D

Debbie sagde ...

Fedt! Altid dejligt med uventede gaver ;-) Ved du evt. hvor man kan købe bogen henne af?

Det er sjovt, så mange merchandise ting, som man kan få fra den serie af. Jeg har faktisk engang ejet et Desperate Housewives spil, som min forhenværende kæreste gav mig, så jeg også havde noget at spille, når han ville game - men en kogebog ville nu have haft været bedre :-P

melanie d. sagde ...

Nej, altså ikke med sikkerhed - men jeg ved den blev købt i en lille boghandel, så det er måske dér man skal søge frem for Bog&Ide?

Men ja, det er fedt med de ting man kan få - og når man så ligefrem kan få en kogebog (som faktisk er nyttig) så er det jo endnu bedre! ;-) Men fedt med spillet, gad jeg godt eje - ligesom Sex and the City-spillet!

Sophie sagde ...

Uuh skal købe den imorgen for mine fødselsdagspenge. Håber jeg kan finde den :)
BTW. jeg har lige købt spillet hjem, da jeg kom i tanke om at jeg spillede det dengang det kom frem. Var simpelthen nød til at eje det nu - og ja, kan SLET ikke slippe det :D

Melanie D. sagde ...

Hvor lækkert! Du blir ihvertfald rigtig glad for den, hvis du får fat i den :-)
Og hvor er det nice, du har fået fat i spillet! Det SKAL vi spille sammen snart! :-D

Anonym sagde ...

er citaterne i bogen på engelsk? :) vil så gerne have den!

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...