Søg på bloggen

onsdag, februar 16, 2011

Uddannelse


Tidligere idag fortalte jeg, at jeg netop har fundet de tre uddannelser, som jeg har tænkt mig at søge ind på, og dem kunne jeg godt tænke mig at fortælle nærmere om. Jeg vil nemlig søge ind som: 

Designteknolog, Multimediedesigner & Bachelor i fransk.

Det vigtigste for mig ved at vælge en uddannelse lige nu har været, at det skulle være en forholdvis kort uddannelse (2-3 år max) fordi jeg stadig er meget i tvivl omkring hvilke veje jeg skal gå i forhold til en uddannelse/arbejde på længere sigt. Derfor er disse tre uddannelser rigtig gode (synes jeg) til at bruge tiden - inden jeg finder ud af, hvad jeg vil være - fornuftigt, da jeg vil få en masse brugbar viden, oplevelser, venskaber og meget andet.

Nedenunder har jeg skrevet lidt om, hvad de tre uddannelser kort går ud på, men I er også velkomne til at undersøge dem nærmere via deres hjemmesider (www.kea.dk + www.ku.dk)


DESIGNTEKNOLOG:

Som designteknolog er der rigtig mange jobmuligheder bl.a indenfor modebranchen, som jeg også er meget interesseret i. Man kan bl.a. blive designer, event- og produktkoordinator, brandbuilder og ikke mindst visual merchandiser (læs mere om det her). Man kan ydermere overbygge sin uddannelse som designteknolog ved at tage en Professionsbacheloruddannelse i Design og Business - og det kan der jo aldrig komme noget dårligt ud af hæhæh.

Man skal vælge et speciale indenfor enten Design, Sourcing og Marketing - hvor jeg vælger Design og herunder skal jeg så vælge mellem 3 emner (Trend og Strategi, Beklædning eller Accessories) Jeg er stadig ikke helt sikker på hvilke emne (speciale) jeg vil bestræbe mig efter, men det skal jeg nok finde ud af. Alt i alt synes jeg det lyder som en spændende uddannelse indenfor mode/design.

MULTIMEDIEDESIGNER:

Uddannelsen som multimediedesigner går kort sagt ud på, at man arbejder med digital kommunikation (i bred forstand). Man formidler de digitale medier til selve produktudviklingen f.eks. såsom reklamebureauer, tv, ved at lave cover til bøger, CD'er, blade etc, små animationsfilm - men mest af alt: hjemmesider. Jeg elsker at være kreativ, og derfor synes jeg, at det kunne være en rigtig god egenskab også at være kreativ indenfor den digitale/medieverden.

Desuden tager begge uddannelser (multimediedesigner & designteknolog) på KEA kun 2 år - og det er også en vigtig faktor idet, jeg netop søger en uddannelse som kan inspirere mig til at læse videre og måske endda hjælpe mig til at finde ud af, hvilken vej jeg skal uddannelsesmæssigt. Samtidig lærer jeg nogle nye og nyttige ting, som jeg også kan bruge i hverdagen.



BACHELOR I FRANSK:

Grunden til jeg synes, at det kunne være interessant at tage en Bachelor i fransk 
er, at jeg altid har elsket og været fascineret af sproget. Jeg har boet et år i USA (snydt, ikke Frankrig) hvor jeg havde fransk på højniveau, selvom jeg kun var seksten og det resulterede i, at jeg blev rigtig godt til fransk (uden at lyde ALT for selvglad hæh) og det fortsatte heldigvis i gymnasiet.

Men med tiden er jeg dog blevet opmærksom på, at jeg ikke er ligeså så sikker i sproget, som jeg har været, og derfor synes jeg, at det kunne være 'sejt' at blive helt flydende i sproget plus, det KUN er en fordel at have det stående på sit CV. Desuden handler uddannelsen ikke kun om sproget men også om litteratur, kulturen, historie osv - hvilket også er spændende at lære om. Uddannelsen som Bachelor i fransk kan man bl.a tage (hvor jeg også søger) på Københavns Universet, som tager 3 år.

2 kommentarer:

Debbie sagde ...

Spændende uddannelser.
Overvejer også selv at læse til designteknolog, dog bare i Herning på Teko :-)

MELANIE D. sagde ...

Ja, synes også designteknolog-uddannelsen, kunne være rigtig spændende :-)

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...